Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

System rezerwacji hotelowej – czy to się opłaca?

30 października 2019

Coraz więcej osób wynajmujących okazjonalnie mieszkania albo prowadzących hotele i pensjonaty decyduje się na system rezerwacji hotelowej. Czy ten mechanizm się opłaca? W jaki sposób można na nim zaoszczędzić?

System rezerwacji hotelowej – rodzaje

Przede wszystkim należałoby zauważyć, że istnieją dwa rodzaje systemów rezerwacji hotelowej. Pierwszy typ to takie, które oferują rezerwacje apartamentów i pokoi na swoich własnych serwisach. Drugie natomiast umożliwiają dokonywanie rezerwacji bezpośrednio na stronie klienta, czyli danego hotelu lub pensjonatu. W pierwszej grupie znajdziemy zatem chociażby takie, popularne serwisy, jak Booking.com lub Airbnb.pl. W drugiej kategorii pojawi się natomiast między innymi firma IdoSell.

Ile to kosztuje?

Należałoby się zatem zastanowić, ile kosztuje taki system rezerwacji hotelowej. W takich serwisach jak Booking.com obowiązuje najczęściej mechanizm prowizji. Opłata na rzecz serwisu liczona jest zatem w kontekście każdej, otrzymanej rezerwacji. Jeżeli zatem hotel nie ma obłożenia, taki system rozliczenia jest pewnie dość korzystny, bo klient nie płaci za „pusty” marketing. W sytuacji, w której hotel lub pensjonat cieszy się jednak dość sporym zainteresowaniem, mechanizm prowizyjny może okazać się nie aż tak korzystny. W tej wersji dobrym rozwiązaniem jest system rezerwacji hotelowej, ulokowany bezpośrednio na stronie klienta. Ta opcja charakteryzuje się większą elastycznością niż specjalny, dedykowany rezerwacjom serwis. Można zdecydować się zarówno na rozliczenie prowizyjne, jak i abonamentowe.

Czy to się opłaca?

Korzystanie z wewnętrznego systemu rezerwacji hotelowej pozwala na skierowanie wszystkich działań marketingowych na stronę internetową obiektu, uzupełnioną ewentualnie o profile na portalach społecznościowych. System rezerwacji hotelowej jest bardziej elastyczny. Pozwala na dostosowanie do rodzaju i trybu świadczonych usług. Poza tym jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze. Nie sprawa problemu zarówno klientom, jak i osobom go obsługującym.

Co oferuje system rezerwacji hotelowej?

System rezerwacji hotelowej działa na jasnych i prostych zasadach. Klienci nie muszą obawiać się o naruszenie przepisów RODO, ponieważ mechanizm ten jest dostosowany do obowiązujących przepisów. Poza tym operator systemu zapewnia nieograniczone i profesjonalne wsparcie techniczne w każdym momencie użytkowania systemu. No i oczywiście systemy są nieustannie aktualizowane i uzupełniane o nowe, przydatne funkcjonalności.

Redakcja Marketizator

Nasz zespół to grupa specjalistów w dziedzinach finansów, marketingu, rozwoju osobistego i internetu. Dzielimy się naszą wiedzą, aby pomóc Ci rozwijać umiejętności i osiągać zamierzone cele. Nasi eksperci są tu po to, aby dostarczyć Ci sprawdzonych porad i inspiracji na co dzień.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Reprezentatywne modele Audi do firmy
jak działa kalkulator leasingu
funkcje opakowań w branży ecommerce

Jesteś zainteresowany reklamą?