Na opakowanie produktu ma wpływ wiele istotnych czynników. Na początek należy dokładnie określić, co chcemy opakować i w jaki sposób to zrobić, aby bezpiecznie przetransportować produkt z zakładu produkcyjnego do odbiorcy, czyli samego konsumenta. Projektowanie graficzne opakowań to ochrona oraz zachowanie właściwości wyrobu. W obecnych czasach znajdziemy wiele różnych rodzajów opakowań, takich jak foliowe, szklane, kartonowe czy Pet, dzięki czemu odpowiednio zabezpieczymy towar i estetycznie dostarczymy do klienta.
Oprawa graficzna produktu na sprzedaż
Bardzo ważnym etapem jest odpowiednia oprawa graficzna, której celem jest dopasowanie opakowania produktu do branży oraz grupy docelowej naszego towaru. Już na początku należy ustalić, czy kartonik będzie reprezentował luksusową markę, czy może nastawieni jesteśmy na masowy odbiór, dostępny dla każdego. Trzeba wziąć pod uwagę również to czy jesteśmy nowi na rynku, czy też mamy już wieloletnią historię swojej marki i chcemy wypromować nowe produkty w świadomości aktualnych konsumentów.
Każdy przedsiębiorca pragnie tego, aby jego produkt wyróżniał się na tle pozostałej konkurencji. Do tego celu właśnie wykorzystuje się specjalistów wykonujących projektowanie graficzne opakowań, którzy wybiorą odpowiedni kod kolorystyczny oraz charakter obudowy, dopasowany do segmentu naszych odbiorców. Nie trzeba przy tym bać się łamania utartych schematów, ponieważ klienci uwielbiają testować nowe produkty, a jeśli są one estetycznie zapakowane, to bardzo często zyskują jeszcze większe zainteresowanie.
Które opakowania przyciągają uwagę klientów?
Warto na początek zastanowić się nad tym, w jaki sposób możemy przyciągnąć konsumentów, którzy będą chcieli zakupić nasz towar. Należy przy tym pamiętać, że bardzo często klient podejmuje decyzję zakupową w ciągu kilku sekund po obejrzeniu pudełka produktu.
Bardzo ważne jest dla potencjalnego nabywcy to, aby na kartoniku znalazły się informacje dotyczące samego produktu, jego zastosowania, rodzaju, wariantu zapachowego lub smakowego, a także jego pojemności. Dobrze jest więc postawić na proste i czytelne projektowanie graficzne opakowań, ponieważ te czynniki mają duży wpływ na przyspieszenie podjęcia decyzji konsumenta.
Nie warto na froncie opakowania umieszczać zbyt wielu informacji czy treści reklamowych, ponieważ ich nadmiar może doprowadzić do odwrotnego rezultatu, jaki chcieliśmy osiągnąć. Wszystko powinno być dokładnie i rzetelnie przedstawione, tak aby klient mógł widzieć grafikę produktu, który kupuje oraz wszystkie najważniejsze informacje, którymi jest zainteresowany, dzięki czemu szybciej podejmie decyzję o zakupie.