Obecnie mnóstwo osób korzysta z usług poczty elektronicznej, co jest niezwykle wygodne. Można w dowolnym momencie wysłać i odczytać wiadomości w postaci e-maila. Wystarczy mieć dostęp do internetu na komputerze, smartfonie, tablecie. Wiele firm postanawia to wykorzystać i dotrzeć do potencjalnych klientów za pomocą newslettera. Służy on także do budowania trwałych relacji z odbiorcami, powiadamiania ich o różnych nowościach i rabatach. Newsletter stał się narzędziem marketingowym, ale jeśli ma on spełniać należycie swoje nadrzędne zadanie, to trzeba właściwie go zaprojektować. W przeciwnym razie może trafić bezpośrednio do folderu ze spamem.
Newsletter co to jest i jak stworzyć odpowiedni?
Jeśli ktoś zapisze się na newsletter, to wyrazi zgodę na wysyłanie wiadomości e-mail. W ten sposób firma może stworzyć bazę danych do potencjalnych klientów. Trzeba oczywiście pamiętać, że nikt nie lubi nachalnej reklamy, więc nie można wysyłać masowo wiadomości marketingowych. Wpływa to negatywnie na wizerunek firmy i wręcz zniechęca do niej odbiorców natrętnych wiadomości. W newsletterze znajdują się informacje przeznaczone wyłącznie dla subskrybentów, czyli osób, które zapisały się do niego. Za jego pomocą można przekazywać w bardzo szybki i przystępny sposób szereg wiadomości. Mogą one dotyczyć zbliżających się wydarzeń, promocji, wyprzedaży, kodów rabatowych, darmowej dostawy itd. Istotne będzie regularne wysyłanie newslettera, aby przypomnieć o sobie odbiorcom. Należy jednak zawsze wiadomości zawrzeć coś ciekawego, wartościowego dla klienta, zaintrygować go. Przy tworzeniu newslettera trzeba pamiętać o kreatywnym tytule, wyraźnym wezwaniu do działania, odpowiedniej długości, przejrzystym układzie graficznym. Istotna jest także responsywność, czyli prawidłowe wyświetlanie wiadomości na urządzeniach mobilnych.
Dlaczego warto wykorzystać newsletter? Jakie wiążą się z tym korzyści?
Za pomocą newslettera można stworzyć własną bazę danych i to w sposób całkowicie legalny. Wiadomości wysyłane są wyłącznie do osób, które wyraziły na to zgodę, czyli zainteresowanych ofertą. Jest meter pozwala na nawiązanie trwałych relacji z klientami, bardzo ułatwia utrzymanie stałego kontaktu. Jest to sposób na to, aby klienci nie zapomnieli o firmie. Zapewnia bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej. Warto zdecydować się na stworzenie newslettera ze względu na to, że stanowi skuteczne narzędzie do zwiększania świadomości marki, co przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe. Można budować pozytywne relacje z klientami, zachęcać ich do powrotu na stronę i dokonanie zakupu, skorzystanie z usługi. W przypadku newslettera można mówić o niewielkim koszcie kontaktu z odbiorcą, to samo dotyczy konwersji. Wydatki są mniejsze w porównaniu z innymi formami reklamy. Newslettery są wykorzystywane do przekazywania informacji, generowanie ruchu, zwiększanie sprzedaży, budowania lojalności. Jak widać, mają szerokie zastosowanie, dlatego warto poświęcić czas na stworzenie odpowiednich wiadomości e-mail.