Opinie w Google są zazwyczaj dużą wskazówką dla zainteresowanych. Nieistotne, czy prowadzisz hotel albo punkt gastronomiczny, czy zajmujesz się jakąkolwiek inną działalnością. Pozytywny odzew opublikowany przez twoich zadowolonych klientów będzie prawdziwym magnesem dla kolejnych zainteresowanych.
Opinie Google – wielka darmowa szansa
Dla każdej osoby sprawdzanie opinii przed dokonaniem transakcji to naturalny krok. Minimalizuje się w ten sposób ryzyko podjęcia złej decyzji. Jeżeli zdecydowana część klientów była zadowolona, to jest duże prawdopodobieństwo, że zadowolona będzie i kolejna osoba. I odwrotnie, skoro ludzie bezinteresownie podzielili się negatywną opinią, to warto ostrzeżenia wysłuchać. Będąc przedsiębiorcą, można tylko starać się dostarczać usługę na odpowiednim poziomie. Wtedy pozytywne opinie przełożą się realnie na zyski. Czasami też dokładne wyjaśnienie jakiejś kwestii w odpowiedzi na negatywny komentarz wystarczy, by inni klienci nie zniechęcili się na jej widok. Ale co, jeśli w komentarzach pod twoją wizytówką w Google pojawią się duże ilości negatywnych treści?
Jak usunąć opinie z Google?
Usunięcie opinii z Google nie jest najprostszym zadaniem, ale nie jest też, na szczęście, niemożliwe. Nie da się tego zrobić z poziomu swojego konta, należy w tym celu wysłać prośbę o usunięcie do serwisu Google. Jeżeli jesteś zalogowany na profilu Google Moja Firma – wejdź w opinię, która chciałbyś usunąć i kliknij w przycisk “Zgłoś nieodpowiednią treść”. Taki sam przycisk znajdziesz w Mapach Google po tym, jak odnajdziesz swoją firmę i ponownie klikniesz w wybraną opinię. Tak samo ten proces wygląda w przypadku chęci pozbycia się opinii z wyszukiwarki. Po znalezieniu swojej firmy w zakładce “Opinie” szukasz tej, która ci nie odpowiada.
Po kliknięciu w gwiazdkę możesz zgłosić ją, podając odpowiedni powód. Należy liczyć się z tym, że zgłoszony komentarz, aby być usuniętym, musi naruszać zasady serwisu, na przykład: być spamem, być nie na temat, zawierać w treści kłamstwa, zawierać treści nielegalne lub obraźliwe. Warto mieć świadomość, że przesłane prośby mogą nie być rozpatrzone pozytywnie dla przedsiębiorcy. Szczególnie jeżeli chodzi o podejrzenie zawarcia kłamstw w opinii. Zazwyczaj bowiem są to spory, w których żadna ze stron nie jest w stanie przedstawić żadnych dowodów.
Jak traktować opinie internetowe?
Nie ma sensu udawać, że pojawienie się w Mapach Google nie jest wielką szansą dla przedsiębiorców, a opinie płynące od osób, które z usług skorzystały mogą nieść ze sobą wiele dobrego. Na pewno bardzo miło jest czytać wiadomości, które wychwalają nasze usługi, napędzając do dalszej natchnionej pracy. Ale również negatywne opinie mogą wnieść sporo do rozwoju twojej firmy. I to pod względem aspektów, których do tej pory mogłeś nawet nie brać pod uwagę. Mankamenty, które zauważą ci mniej zadowoleni klienci możesz zawsze poprawić, jeszcze bardziej ciągnąc w górę swój biznes. Dlatego nie trzeba starać się o usunięcie absolutnie każdej negatywnej opinii.