Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Jak napisać dobre CV?

4 marca 2020

Dobrze stworzone CV jest podstawowym elementem starań o pracę. Na jedno ogłoszenie pracodawca może otrzymać nawet do 200 CV, na każde przeznacza nie więcej niż 60 sekund. Warto więc zadbać o to, aby to twój życiorys najbardziej wyróżniał się spośród innych.

Jak przyciągnąć uwagę rekrutera?

CV jest twoją wizytówką, dlatego powinno być przejrzyste i zawierać tylko najważniejsze informacje. Nie informuj przyszłego pracodawcy o uczestnictwie w licealnym kółku chemicznym lub w dwugodzinnym kursie gotowania (chyba, że jest to związane ze stanowiskiem, na które aplikujesz). Każde Curriculum Vitae powinno być tworzone z myślą o jednej, konkretnej ofercie.

Co powinno zawierać?

Podstawowym elementem są twoje dane osobowe (imię i nazwisko, nigdy odwrotnie), aktualny adres zamieszkania oraz aktualny numer kontaktowy. Opcjonalnie możesz zawrzeć adres e-mail. Pamiętaj, że błędne dane kontaktowe uniemożliwią pracodawcy kontakt, a tym samym przekreślą twoje szanse na rozmowę kwalifikacyjną.

Następnym elementem jest wykształcenie. Rozpocznij od ostatniej ukończonej szkoły. Podaj tematy prac dyplomowych tylko wtedy, gdy mają one związek z pracą zawodową. Jeśli zakończyłeś swoją edukację na szkole podstawowej lub liceum – uwzględnij to w swoim życiorysie. Warto wpisać także dodatkowe kursy, które są powiązane ze stanowiskiem, o które się starasz. Chęci do ciągłego zwiększania swoich kwalifikacji są niepodważalnym atutem.

Kolejnym punktem jest twoje doświadczenie zawodowe, które, podobnie jak wykształcenie, wpisz w kolejności od ostatniego miejsca pracy. Uwzględnij pełną nazwę firmy, stanowisko oraz datę zatrudnienia (wystarczy miesiąc i rok). Opcjonalnie możesz zawrzeć zakres swoich obowiązków. Jeśli nie posiadasz doświadczenia zawodowego weź pod uwagę aktywności oraz cechy, które przekonają do ciebie rekrutera.

Stworzenie unikalnego CV nie jest trudne, jednak wymaga umiejętności zawarcia tylko tych informacji, które pomogą otrzymać zatrudnienie na wymarzonym stanowisku.

vanfleet.pl

Redakcja Marketizator

Nasz zespół to grupa specjalistów w dziedzinach finansów, marketingu, rozwoju osobistego i internetu. Dzielimy się naszą wiedzą, aby pomóc Ci rozwijać umiejętności i osiągać zamierzone cele. Nasi eksperci są tu po to, aby dostarczyć Ci sprawdzonych porad i inspiracji na co dzień.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Reprezentatywne modele Audi do firmy
jak działa kalkulator leasingu
funkcje opakowań w branży ecommerce

Jesteś zainteresowany reklamą?